facebook web

InPost rozbudowuje centralną sortownię

InPost rozbudowuje centralną sortownię

Kolejne 3000 m2 w Piotrkowie

InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 mkw. To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych w Sosnowcu i Warszawie, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym pod Poznaniem.

InPost jest obecny w parku P3 Piotrków od 2009 r. Po rozbudowie będzie miał do dyspozycji 78 doków oraz 7 bram z poziomu „0”. Powiększenie powierzchni umożliwi też zainstalowanie kolejnego – trzeciego już sortera. Dzięki temu wolumeny obsługiwanych przesyłek oraz zatrudnienie zwiększą się o 20%. W transakcji InPost reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.

„Bardzo intensywnie rozwijamy naszą infrastrukturę – nie tylko w ramach nowych lokalizacji Paczkomatów® InPost. Nowoczesne zaplecze logistyczne sprawia, że jako jeden z niewielu operatorów tak stabilnie możemy dostarczać przesyłki w trybie D+1. Trzy nowe sortownie oraz istotna rozbudowa naszego hubu centralnego są odpowiedzią na lawinowo zwiększające się wolumeny obsługiwanych przesyłek. Mocno inwestujemy też w technologie, aplikacje mobilne, flotę samochodów elektrycznych i oferujemy nowatorskie usługi – takie jak BankoPaczkomat czy dostawę zakupów spożywczych. To właśnie dlatego klienci coraz częściej wskazują InPost jako najlepszego operatora na polskim rynku”powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

„Dynamika wzrostów na rynku usług kurierskich przerasta prognozy i nawet najbardziej optymistyczne założenia. W dużej mierze jest to konsekwencja rozwoju sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, usługa paczkomatów, bardzo popularna wśród kupujących przez internet, przekłada się na potrzeby w zakresie infrastruktury budynkowej firmy Inpost. Rozbudowa centralnej sortowni jest tego naturalną konsekwencją” – dodała Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

„Cieszę się, że doskonałe położenie parku P3 Piotrków w Polsce Centralnej sprawia, że klienci chcą tu zostać, rozwijać się i powiększać zajmowane powierzchnie. Po raz kolejny sprostaliśmy wymaganiom naszego wieloletniego partnera i zaproponowaliśmy elastyczne rozwiązania, pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie dodatkowej powierzchni i jej pełną integrację z istniejącym budynkiem” – podkreślił Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.

P3 Piotrków to jeden z największych parków magazynowych, zlokalizowanych w rejonie Polski Centralnej. Inwestycja obejmująca 120 ha docelowo oferować będzie 500 000 mkw. powierzchni użytkowej. P3 Piotrków położony jest w Woli Bykowskiej, w pobliżu Piotrkowa Trybunalskiego, przy węźle łączącym autostradę A1 / trasę europejską E75 oraz drodze ekspresowej S8. Inwestycja jest dostosowana do potrzeb logistyki, handlu oraz lekkiej produkcji.

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA)[1], kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) – należących do operatora logistycznego, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych Advent International oraz KKR – przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[2]).

We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w latach 2018-2020 nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/

Więcej informacji na: www.inpost.pl

[1] http://www.badaniajakosci.pl/tests/najlepsze-firmy-kurierskie-2019/

[2] Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html

O Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych. Cushman & Wakefield należy do grupy największych firm doradczych na rynku nieruchomości, zatrudnia ok. 51 tysięcy pracowników w 400 biurach i 70 krajach na całym świecie. W 2018 roku jej przychody wyniosły 8,2 mld USD. Do najważniejszych usług świadczonych przez firmę należą zarządzanie nieruchomościami, obiektami i projektami, pośrednictwo w wynajmie powierzchni, obsługa transakcji na rynkach kapitałowych, wyceny i inne. Więcej informacji można uzyskać na stronie: www.cushmanwakefield.pl lub na Twitterze: @CushWakeCE

P3

P3 to długoterminowy inwestor, właściciel, deweloper i zarządca europejskich obiektów magazynowych. Naszą misją jest zapewnienie klientom magazynów doskonałych możliwości najmu w obiektach o wysokiej jakości w kluczowych lokalizacjach logistycznych. Posiadamy parki logistyczne w 9 krajach na terenie całej Europy, zarządzając ponad 4,1 mln m² powierzchni najmu i bankiem gruntów o powierzchni ponad 1,3 mln m² do dalszej zabudowy.

Firma P3 jest pierwszym deweloperem logistycznym na świecie, który jest sygnatariuszem i uczestnikiem United Nations Global Compact, największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju. 

P3 posiada centralę w Pradze i biura w ośmiu innych krajach na terenie całej Europy.  Nasz zespół, złożony z ponad 140 specjalistów P3, pomaga klientom z wielu różnych sektorów rynku w wyborze lokalizacji, uzyskaniu pozwoleń, zaopatrzeniu i budowie oraz w zapewnieniu obsługi posprzedażowej i usług zarządzania obiektami.

Załączniki

P3 Piotrków.jpg
Joanna Sinkiewicz
informacja prasowa_INPOST ROZBUDOWUJE CENTRALNĄ SORTOWNIĘ.pdf

Kontakt dla mediów